Organizațiile membre ale „Coaliției pentru Familie” au remis comisiilor de specialitate ale Parlamentului României un Memoriu juridic privind propunerea legislativă pentru reglementarea așa-zisului „parteneriat civil”, prin care cer respingerea acesteia.

De asemenea, o scrisoare conținând argumentele rezumate ale Memoriului a fost înaintată tuturor liderilor grupurilor parlamentare. Reproducem în continuare această scrisoare:

Vă scriem pentru a vă solicita să respingeți prin votul dvs. Propunerea legislativă privind reglementarea parteneriatului civil. Dintre motivele pentru care vă solicităm acest lucru, enumerăm:

  1. Cel mai grav dintre viciile proiectului de lege privind „parteneriatul civil” este pretinsa nevoie de a recunoaște „o formă alternativă de familie” întemeiată pe parteneriatul civil. Inițiatorii forțează adoptarea unor prevederi aflate în contradicție flagrantă cu Codul Civil și Constituția, prin care statul se obligă să ocrotească și deci să ofere protecție specială familiei întemeiată pe căsătoria liber consimțită între bărbat și femeie, pe egalitatea acestora precum și pe dreptul și îndatorirea părinților de a asigura creșterea și educarea copiilor lor. Crearea de reglementări paralele cu cele ale instituției căsătoriei ar fi nu doar un viciu legislativ, ci ar duce la subminarea unor valori esențiale în societate, prin echivalarea familiei cu o relație lipsită de obligații și bazată doar pe interesul obținerii de facilități fiscale/locative.
  2. Legea este scrisă „cu dedicație” pentru homosexuali, întrucât, practic, pentru cuplurile heterosexuale parteneriatul este inutil, drepturile stipulate aici găsindu-se între cele conferite de căsătorie.
  3. Privind experiența altor țări, apare clar că parteneriatele civile nu sunt un scop în sine, ele având rostul de a face încetul cu încetul acceptabilă ideea de „căsătorie” între persoane de același sex. Propunerea de lege trebuie deci privită în acest context: în aproape nicio țară unde acestea au fost instituite, legislativul nu s-a putut opri aici, el fiind supus unei presiuni imense pentru a răspunde tuturor revendicărilor de reglementare a „căsătoriei” și adopției de copii pentru homosexuali.
  4. Interesul copilului, primordial în legislația privind familia, este complet neglijat prin ignorarea situației juridice a copiilor născuți în timpul parteneriatului și prin aceea că, descurajând o formă mult mai stabilă de conviețuire (căsătoria) în favoarea uneia volatile și confuze, adoptarea unei atari legi ar expune copiii la riscul monoparentalității. Mediul optim pentru creșterea și educarea copiilor este cel familial, cu părinți căsătoriți. Într-o societate în care deja ponderea nașterilor în afara căsătoriei a ajuns la 31%, ar fi o gravă eroare stimularea acestei situații, în loc să se facă eforturi pentru corectarea ei.
  5. Nu există nicio nevoie obiectivă pentru această lege, întrucât în România dreptul la căsătorie nu este unul discriminatoriu. Egalitatea în drepturi şi nediscriminarea, invocată ca temei al acestui tip de „familie în afara sferei căsătoriei” nu poate presupune şi egalitatea de statut familial. Definiţiile sociologice, antropologice, biologice şi psihologice ale familiei pleacă de la premisa diferenţei esenţiale între bărbat şi femeie, fără de care familia nu se poate fundamenta. Rolurile de bărbat şi femeie – respectiv de tată şi mamă – şi statutele asociate presupun capacităţi, atribuţiuni, sarcini, domenii diferite în cadrul spaţiului familial. Cu alte cuvinte, femininul şi masculinul sunt categorii exclusiviste, care îmbracă forme deosebite de existenţă, nu numai din punct de vedere biologic sau psihologic (atestate în planul naturii umane, supraevaluat astăzi), ci şi social, cultural şi religios.
  6. În contradicție cu afirmațiile din expunerea de motive a propunerii legislative, nu numai că NU există nicio obligație a statului român de a oferi cuplurilor coabitante (hetero sau homo) protecție egală în fața legii cu cea oferită familiei, dar dimpotrivă, Declarația Universală a Drepturilor Omului și Convenția Europeană a Drepturilor Omului menționează bărbatul și femeia uniți prin căsătorie ca temei pentru familie. Întreaga legislație cade exclusiv în seama legiuitorului național, a cărui obligație este aceea de a respecta valorile culturale, religioase și morale ale societății. De altfel, definiția naturală a familiei în România a fost reiterată relativ recent, în 2009, prin noul Cod Civil.

Iată de ce trebuie respinsă propunerea legislativă privind parteneriatul civil, ca una pur ideologică, total ne-necesară și profund dăunătoare unei societăți și așa zbuciumate de o lipsă acută de repere.

Semnatari

  1. Alianța Familiilor din România
  1. Asociația Părinți pentru Ora de Religie
  1. Federația Organizațiilor Ortodoxe Pro Vita din România
  1. Asociația Părinților pentru Educație Sănătoasă (București)
  2. Asociația pentru Apărarea Familiei și Copilului (București)
  3. Alianța pentru Demnitate Națională (București)
  4. A.S.C.O.R. – Asociația Studenților Creștin Ortodocși din România
  5. Asociaţia Generală a Românilor Uniţi, Greco-Catolici din România
  6. Asociația Dascălilor din România
  1. Asociația „Familia Ortodoxă”
  2. Asociația Familiilor Catolice „Vladimir Ghika” (București)
  3. Asociația Familia și Viața (Roman)
  4. Asociația Provita Media (București)
  1. Asociația Provita Sf. Brâncoveanu, filiala Pitești
  2. Asociația Pro Vita „Sf. Stelian” (Teleorman)
  1. Asociația „Darul Vieții” (Timișoara)
  2. Asociaţia Meşterilor Populari din Moldova (Iași)
  3. Asociația Christiana (București)
  4. Asociația Ortodoxia Tinerilor (Galați)
  5. Bridge to Europe (Timișoara)
  6. Asociația „WorldTeach” (Timișoara)
  7. Asociația Prologos (Timișoara)
  8. Asociatia „Prologos” (Oradea)
  9. Asociația „Sinaxis 2010”
  10. Institutul „Frații Golescu” pentru relații cu românii din străinătate (București)
  11. Asociația „Sf. Acoperământ al Maicii Domnului” (Satu Mare)
  12. Asociaţia COMMUNIO
  13. Asociația Medicilor Catolici, filiala București
  14. Asociația Casa GRATIS PRO DEO (București)
  15. Asociația „Simplu – România” (Constanța)
  16. Asociația pentru Revigorarea Tradiției – ART (București)
  17. Asociația „Primul Pas” (Iași)
  18. Asociația „Studenți pentru Viață” (București)
  19. Asociația Creștin Ortodoxă Mama Olga (Piatra Neamț)
  20. Asociația Enable (Timișoara)
  21. Centrul Diecezan Caritas (Iași)
  22. Asociația Civic Media (București)
  23. Fundația pentru Copii „Sf. Sava” (Buzău)
  24. Asociația Copii pentru Cristos (Arad)
  25. Fundația Creștin Ortodoxă PRO FILIIS (Pitești)
  26. Asociația PRO BURDUJENI (Iași)
  27. Asociația Ieromonah Arsenie Boca (Arad)
  28. Asociația „Lemaan Ahai – de dragul fraților mei” (București)
  1. Asociația „Doamna Stanca” (București)
  1. Asociația pentru Cultură „Alfa” (Fieni)
  1. Asociația „Rost” (București)